divendres, de juliol 6

Jo i el cinema minimalista



M'agrada el cartell de Yo i em fa venir encara més ganes de veure aquesta opera prima del mallorquí Rafa Cortés. La pel·lícula s'afegeix a la petita però realment interessant onada de cinema minimalista que està proliferant per Catalunya i Balears i que inclou títols com la estupendíssima Las horas del dia, de Jaime Rosales, film de visionat obligatori. Rosales és també el director de La soledad (que és més irregular, tot s'ha de dir) i productor de La línia recta, pel·lícula que, confesso, encara tinc pendent. Si això ho convertíssim en un cicle el podríem completar amb La silla, de Julio Wallovits, i fins i tot alguna pel·lícula de Marc Recha (jo voto per L'arbre de les cireres). Curiosa la coincidència d'Alex Brendemühl com a protagonista tant de Las horas del dia com de Yo. S'estarà convertint en el rostre de l'indie minimalista nacional?