dilluns, de juliol 18

Nihon Monogatari - Excèntric



Amélie Nothomb, d'origen belga però nascuda a Kobe, retrata a Estupor y temblores la rigidesa i la crueltat d'un sistema que ella mateixa va patir mentre va treballar en una gran corporació nipona. I de passada diu coses com aquesta:

Los sistemas más autoritarios sucitan, en las naciones en los que se aplican, los casos más sorprendentes de desviaciones -y, por eso mismo, una relativa tolerancia respecto a las excentricidades humanas más apabullantes-. No sabemos lo que es un excéntrico hasta que conocemos a un excéntrico japonés. ¿Había dormido bajo los escombros? Estaban curados de espanto. Japón es un país que sabe lo que significa "volverse loco".

2 comentaris :

Anònim ha dit...

De la Nothomb vaig llegir fa molts anys "Las catalinarias" i "Higiene de l'assassí", i eren força curiosos, però des de llavors que no l'he seguida massa. Aquest té bona pinta, ja li donaré una ullada.

mcguffin

P/F - Estic canviant el blog de casa perquè aquell sistema tenia bastants limitacions, i ara fa un parell de dies que deu haver caigut el servidor i no puc entrar-hi, així que he aprofitat que encara no hi portava massa temps per mudar-me ;)

Judith Vives ha dit...

aquests que dius els tinc pendents, jo he revisat Estupor y temblores, que ja havia llegit al seu moment, perquè parla de Japó. Fa poc també em vaig acabar el de Antichrista, que no està malament.