dijous, de juny 9

Més memes



Acceptes un joc i després ja no pots abandonar la partida. Li passes el relleu del meme musical a algú i te’l retorna, com un boomerang, transformat en un qüestionari literari. Se m’acut reconvertir-lo en un meme de cinema i tornar-li a rebotar, però tampoc es tracta d’entrar en aquesta espiral de violència... Apa doncs, un altre meme:

1 - Quants llibres llegeixes durant l’any?
Menys dels que voldria. En començo molts i els deixo a mig acabar. Sencers sencers, uns quinze. No hi compto els àlbums infantils il·lustrats, que em miro habitualment, perquè tot i ser llibres, tenen poca o cap lletra...

2 - Llibreria o biblioteca?
Llibreria, amb especial simpatia per la Llibreria Robafaves de Mataró on vaig treballar durant més de dos anys.

3 - Últim llibre comprat:
Canto del oeste coreano, de Yi Chongjun. Veure tantes pel·lícules coreanes m'ha fet entrar curiositat per aquest país i la seva cultura.

4 - Últim llibre acabat:
Los excluídos, de Elfriede Jelinek (el regal de Sant Jordi, esplèndid!).

5 - Llibre (o llibres) que llegeixes en aquest moment:
El principio del fin, assaig sobre el novíssim cinema japonès escrit per diversos autors.

6 - Cinc llibres que perdurin a la teva memòria i t’hagin marcat de manera especial:

Les cròniques marcianes, de Ray Bradbury. És el llibre que salvaria de la crema, el que m'aprendria de memòria, el que m'emportaria a una illa deserta...

El lenguaje perdido de las gruas, de David Leavitt.

Tots els que he llegit de Kenzaburo Oé, sense excepció.

El necrófilo, de Gabrielle Wittkop, segurament el llibre més malalt que he llegit mai.

Absolutament Poe.

7 - Cinc persones a qui passes el relleu:
En Ramon, en Cesc, l’Ignasi, el Txerra i la Mas.