dimecres, de juny 15

Fer una pel·lícula és fàcil...



...això és el que diu el director/ productor/ guionista/ compositor/ editor/ protagonista de Primer, Shane Carrut, a la official site de la seva ópera prima. Segurament deu ser més senzill si tens els seus 6.000 dòlars i una enginyeria tècnica com la seva, perquè amb alguns coneixements científics, quatre quartos i una mica de gràcia-i-saleru et pots permetre el luxe de convertir Regreso al Futuro en una pel·lícula artie-intel·lectual i guanyar el premi del jurat a Sundance, que és un festival que mola molt i fa modern. Jo és que soc de lletres, vaig deixar les ciències pures després de catejar mates, física i química en bloc i després del fracàs estrepitós em vaig passar a la literatura i a l’art i al llatí i altres vaguetats similars i per això em sembla que em vaig perdre veient Primer, tota ella equacions i aparatets i argot científic. Això si, és maca rollo minimalista, té unes imatges desconcertants i molts flashbacks, i es veu que també té un final sorprenent, que no vaig entendre. No sé, potser no tenia el dia, però jo decididament em quedo amb les aventures d'en Marty McFly.