dijous, de novembre 18

I jo això com els ho explico?



No sé si vosaltres teniu animals domèstics però per casa meva corre un cocker spaniel ruà una mica babau, un gat negre arreplegat al carrer, i de tant en tant alguna oruga verda instal·lada al roser que decideix voltar per pati. I mira, deu ser per allò de que el contacte fa el carinyu, però els he agafat simpatia i la veritat, quan llegeixo coses com les que surten als diaris d’avui, realment em plantejo si Brigitte Bardot no es mereix la beatificació per la seva lluita pels drets dels animals.

Concretament, a laMalla parlen de l’espantosa web impulsada per un tal John Underwood (com les màquines d’escriure) on pots fer pràctiques de tir al blanc fins i tot amb objectius vius –cèrvols, senglars, etc- per mòdic preu de 5,95 dòlars, uns 4,6 euros. Segons explica la notícia, citant l’agència Reuters, el tal John Underwood es va inspirar en un altre web en què es podien fotografiar animals salvatges per Internet gràcies a una càmera instal·lada en un espai obert i connectada a la xarxa. Una visita a aquest web en companyia d’un amic el va inspirar: "Estàvem observant un bonic cèrvol de cua blanca i el meu amic va dir: ‘Si tingués un rifle’. Una petita bombeta es va encendre al meu cap", explica el tal John Underwood.

El tal John Underwood, taxador d’un taller d’automòbils a San Antonio (Texas), va col·locar una infrastructura semblant en un ranxo i va substituir la càmara per un rifle del calibre 22. Ara ja es pot, prèvia subscripció, participar en sessions de 20 minuts en què poden fer un màxim de 10 trets i caçar antílops, porcs senglars o cabres salvatges, entre altres espècies. També t’ofereixen el DVD amb l’enregistrament del vídeo de la sessió (l’snuff movie animal, per entendre’ns) i si vols, a més t’envien la peça, degudament dissecada, a casa.

La mateixa notícia explica que Live-shot.com ha despertat dubtes entre les autoritats de Texas, que no estan segures que l’activitat sigui legal. Es veu que les lleis de l’estat regulen la caça d’animals nadius, però no els portats de fora, com els cèrvols o els porcs senglars. Per això ara volen proposar una d’aquelles absurdes lleis americanes (que s’ha de debatre el proper mes de gener) que exigeixi que qualsevol que vulgui disparar contra un animal estigui físicament present en el moment de l’acció.

I per si la web del tal John Underwood no és prou terrorífica, llegeixo a Vilaweb que actualment hi ha 15.589 espècies en perill d'extinció. Sobre aquest alarmant augment sense precedents del perill d’extinció d’animals i vegetals en parlen a la tercera Conferència Internacional sobre la Naturalesa, que organitza la xarxa d'entitats ambientalistes IUCN i que se celebra aquests dies a Bangkok (Tailàndia). El missatge és que cal reaccionar ara per evitar la disminució imparable de la biodiversitat mundial. En el marc d’aquesta conferència s'ha publicat l'actualització anual del Llibre Roig de les Espècies Amenaçades, amb dades tant "tranquil·litzadores" com la que diu que un de cada tres amfibis i gairebé la meitat de totes les tortugues marines i d'aigua dolça estan amenaçades, mentre que un de cada vuit ocells i un de cada quatre mamífers coneguts estan en perill. Buf...

I mentre escrivia això no me n’he adonat que el meu cocker babau i el meu gat negre se m’han posat al costat i ara em miren amb cara de circumstàncies, com si em demanessin unes explicacions que lamentablement jo no els puc donar.