dijous, de gener 29

L'enfonsament d'un matrimoni



Leonardo DiCaprio i Kate Winslet tornen a coincidir en el cartell de Revolutionary Road més d’una dècada després del Titanic, per protagonitzar un duríssim drama que relata ara l’enfonsament d’un matrimoni. És un acudit fàcil però que descriu de forma ajustada el rerefons d’aquest drama familiar que signa un Sam Mendes força coherent amb les seves inquietuds temàtiques i estètiques. El director d’American Beauty torna a aprofundir en els conflictes d’un matrimoni en crisi, aquest cop a partir d’una novel·la de Richard Yates escrita i ambientada a principis dels anys seixanta. Aquest fet li permet prendre una certa distància i, sobretot, justificar algunes accions dels personatges que, en l’època actual, potser no trobarien una explicació tan fàcil: l’emancipació de la dona o el dret a l’avortament són temes més o menys polèmics que es passen de puntetes, o que es llegeixen de forma ambigua perquè el context històric així ho permet.

Aquesta manca de valor per abordar certes qüestions resta contundència a la pel·lícula i presenta un Mendes excessivament tou i amb voluntat de fer suportable la duresa d’una història que és dolorosa com un cop de puny. El film resulta especialment interessant i molt contemporani quan intenta reflectir les crisis personals, la progressiva pèrdua d’ideals i l’acomodament que acaba portant la parella a la frustració i al fracàs. Les sortides, per a aquest home i aquesta dona, segurament serien molt diferents si l’acció tingués lloc al 2009 i no al 1960, però les pors, els somnis perduts i el sentiment de derrota del qual parla la pel·lícula resulten incòmodes precisament perquè continuen sent vigents. DiCaprio i Winslet estan lluny de les grans interpretacions que alguns hi volen veure, però es mantenen a l’alçada de la prudència i la correcció del film.

Crítica publicada a Capgròs


1 comentari :

Paco Bailac ha dit...

Una crítica muy acertada. Gracias.

pacobailacoach.blogspot.com

¿conoces el coaching?