dijous, de juliol 10
Festivals d'estiu: l'herència de Billie Holiday
La cita: divendres 11, 21.30. Palau de la Música
Preview: "És més divertit interpretar les emocions masculines que les femenines", diu la cantant Madeleine Peyroux. Divendres, al Palau de la Música, oportunitat fabulosa de gaudir amb aquesta jove diva del jazz, que inclou en el seu repertori temes de Leonard Cohen o Tom Waits. L'any 1996 va publicar el seu primer àlbum, un treball que revelava una extraordinària intel·ligència en el qual la cantant aportava una intuïció semblant en material associat a Billie Holiday, Bessie Smith i Patsy Cline. Half the Perfect World, produït per Larry Klein, serveix tant de complement com de contrapunt del seu predecessor, Careless Love de 2004, que va deslligar elogis generalitzats i que va vendre més d'un milió de còpies en tot el món.
+ informació: Entrevista a El Periódico.
Review: Es va fer pregar, però l’entusiasta públic que va omplir el Palau de la Música va aconseguir que Madeleine Peyroux sortís per segona vegada a l’escenari a regalar a la claca catalan un bis del tot improvisat –es va veure en el desconcert dels músics-. Després de la confusió, la cantant nord-americana es va quedar sola a l’escenari i, guitarra en ma, va obsequiar-nos amb una fabulosa versió de La vie en rose. La presència de la chanson en el repertori d’aquesta “all american jazz girl” és la peculiaritat que fa diferents els seus concerts, com es va demostrar ahir al Palau. Amb l’actitud d’una cantant de bar de carretera, la Peyroux es va ficar a la butxaca ben aviat un públic fidel i amb ganes de gaudir amb un repertori de jazz i blues que combina temes propis amb versions d’estàndars –Smile- i clàssics moderns –Dance me to the end of love o Everybody’s talking-. Improvisació, sentiment i humor en una veu privilegiada recolzada pel talent de quatre immensos músics que la van acompanyar en una vetllada realment especial.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge
(
Atom
)
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada