dilluns, d’octubre 9

Absolutament B



Bong Joon-ho demostra de nou la capacitat dels cineastes coreans de refrescar els gèneres clàssic fent servir totes les seves constants, encara que sigui per capgirar-les, exagerar-les o fins i tot, fer-ne paròdia. Aquest és, precisament, el gran encert de The Host (Gwoemul), la pel·lícula amb la que el director de Memories of murder fa un relatiu canvi de registre i s'endinsa en la sèrie B d'alt standing.

I és que The host té el seu referent més directe en les pel·lícules japoneses de monstres postnuclears -Godzilla & Co-, tot i que Aliens i derivats també hi són presents. El director aprofita l'ocasió tant per retre un entranyable homenatge a la sèrie B més casposa com per enriure's dels seus tòpics més tronats amb un humor fresc que per moments acosta The Host a la comèdia paròdica. Tot plegat, amb l'envejable desplegament econòmic i tècnic d'una gran superproducció, que garanteix la qualitat dels efectes especials i la solvència d'un repartiment encapçalat per actors de primera línia -a Korea, de moment- com Song Kang-ho.

El que ja va ser protagonista de Memories of murder interpreta ara al pare d'una família disfuncional que es veu trasbalsada per l'aparició d'una mena de piranya gegant que causa el pànic entre la població i que enxampa, de pas, a la seva filla preadolescent. El film deixa de banda aviat la catàstrofe col·lectiva per centrar-se en la peripècia d'aquest home i mostrar, al capdavall, el procés de reunificació familiar i la recuperació de les relacions paterno-filials. Aquest ha estat i continua siguent, el gran tema que recorre el cinema coreà contemporani.

2 comentaris :

Anònim ha dit...

Jo me la vaig perdre. Com tbe em vaig perdre la del Gondry :( Del que ha vist, m'ha agradat scanner darkly, 13 i taxidermia.

Judith Vives ha dit...

De 13 en parlo en el següent post i estic esperant a superar l'estrés postraumàtic de veure la Taxidermia humana en "vivo" i en directo per parlar-ne. La del Gondry és mona. Scanner darkly em va avorrir fins a la mort.