dijous, de novembre 10
Notes des de l'exili: dualitat
Buffalo Boy és un bon exemple de com parlar elípticament d'una situació política. El film mostra, a través de la peripècia vital d'un jove pastor de búfals en el Vietnam dels últims anys de l'ocupació francesa, el sentiment d'equilibri precari d'un poble que viu en una dura dependència de la que, paradòjicament, sembla dependre la seva supervivència.
La pel·lícula està plena de símbols de la dualitat: la relació d'amor-odi del jove protagonista amb el pare; el desig dels joves de fugir de la seva realitat que es contraposa a la necessitat de formar-ne part o la presència constant de l'aigua, que posa en perill la vida quan inunda tot el territori en l'estació de les pluges, però que resulta en canvi tant necessària per poder conrear aquesta mateixa terra quan arriba la sequera.
El ritme de la pel·lícula, com la de la vida dels seus protagonistes, està clarament marcat pel transcurs de les estacions. En aquest sentit, Buffalo boy és un film molt cíclic i atmosfèric, definit també per la llum diurna i la llum nocturna dels paisatges vietnamites que contribueixen també a dotar-lo d'un caràcter espiritual.
Technorati Tags: cinema
Subscriure's a:
Comentaris del missatge
(
Atom
)
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada