dimecres, de març 9

Post pythonesc amb Tim Curry de fons



Gràcies als amics de TeatreBCB descobreixo que a Broadway s’acaba d’estrenar una versió teatral musical d’aquella divertida animalada dels Monty Python titulada Los caballeros de la mesa cuadrada. L’obra en qüestió es titula ara Monty Python’s Spamalot i està escrita per un dels membres del grup, Eric Idle (el rosset amb veu de pito, que a la pel·lícula feia, entre d’altres, el paper del joglar poruc). Idle ha afegit alguns gags –no crec que calgui- al text original i l’ha reconvertit en una comèdia musical (de fet, ja ho era una mica, no?).

A la direcció de la obra m’ha sorprès trobar-hi un tot terreny, Mike Nichols, imparable i suposo que amb ganes de distensió després de Closer. I pel que fa al repartiment, jo ja patia perquè sense l’admirat John Cleese, Michael Palin (una vegada em vaig fer una foto amb ell, us ho juro), Terry Jones i companyia ja em direu. Però m’ha alegrat veure que a banda de dos actors de solvència i vena còmica sobradament contrastades com David Hide Pierce i Hank Azaria, a l’escenari també hi trobem fent l’animal a Tim Curry. És curiós, aquest actor que en certa forma ha estat víctima de l’extraordinari èxit del Rocky Horror Picture Show sembla que ara passa una època en plena forma: veieu-lo, els que com jo no tingueu pensat viatjar properament a Nova York, en un petit paper a la molt recomanable Kinsey.