diumenge, de març 30

Funcional però impersonal



Las hermanas Bolena posa en imatges una novel·la història de força èxit de l’escriptora Phillipa Gregory, centrada principalment en la figura de Maria Bolena. El film de Justin Chadwick, que també es fixa en un telefilm de la BBC sobre el mateix tema, acaba donant un major pes a la figura de seva germana, Ana Bolena, que s’acabaria casant amb Enric VIII i convertint en reina d’Anglaterra.

Chadwick proposa una adaptació tan funcional com impersonal, que només ofereix com a màxims punts d’interès un acurat i ostentós disseny de producció i d’un repartiment estel·lar del qual destaca especialment Natalie Portman. Scarlett Johansson, que inicialment sorprèn en un paper tan càndid com el de Maria Bolena, no aporta cap matís al seu personatge i posa de manifest la seva poca versatilitat com a actriu. La Portman, en canvi, sap fer-se creïble en el paper de l’ambiciosa reina caiguda en desgràcia, i acaba convertida en el màxim centre d’interès d’un film amb poques pretensions més que les de reconstruir les passions amoroses d’uns personatges la dimensió històrica dels quals queda, en la pel·lícula, molt desdibuixada.

Chadwick, que no es preocupa en cap moment per trencar la simplona estructura de telefilm, només aporta un cert sentit del ritme i una mínima tensió amb els quals aconsegueix guanyar-se, a mesura que s’acosta el tràgic final, un relatiu interès de l’espectador.

Crítica publicada a Capgròs