divendres, de juny 23

Artilleria visual sense contingut



Kurt Wimmer és el director d’Equilibrium, un d’aquells films de culte que ha fet la seva fortuna gràcies a la difusió per Internet. Per això, s’esperava amb un cert interès la seva nova pel·lícula, Ultravioleta, una fantasia futurista que protagonitza l’actriu i model Milla Jovovich (confirmant-se en el paper d’heroïna ciberpunk).

A Ultravioleta, Wimmer reprèn d’alguna manera la temàtica d’Equilibrium, el de la lluita dels grups de resistència que s’oposen als sistemes autoritaris. L’acció ara té lloc en un futur on metges i científics sotmeten la població i s’enfronten a una resistència formada per una colla d’humans afectats per un virus que els ha modificat genèticament fins a convertir-los en armes letals.

D’aquest punt de partida Wimmer n’hauria pogut treure més partit, però el director ha decidit deixa de banda l’argument i centrar-se en l’aspecte visual del film. Així, Ultraviolet destaca per una cuidada fotografia que intenta reproduir la textura dels videojocs, així com per un ritme trepidant i per unes seqüències d’acció que remeten directament a aquestes aventures virtuals. Les escenes de lluita es basen en les arts marcials popularitzades pel cinema oriental –de fet, la meitat de l’equip tècnic del film és de Hong Kong, tot i que la pel·lícula tampoc dissimula la influència més occidental de títols com Matrix o Kill Bill. Wimmer, a més, torna a fer gala del seu sentit estètic i ofereix enquadraments visualment força espectaculars. Llàstima que tot aquest desplegament visual vesteixi una pel·lícula amb un argument tan buit i desaprofitat.

Technorati Tags:

1 comentari :

Anònim ha dit...

Ja sol passar... la gent mira pels ulls i no pel cervell (quan en última instància el que interpreta el que mirem es el cervell)... així que probablement Ultravioleta moli molt tot i que la part de guió, actuacions, caracteritzacions, etc. estigui tant i tant descuidada...