divendres, d’octubre 7

Rutinària



Cinderella Man és una rutinària recreació de la vida del boxejador Jim Braddock passada pel sedàs de Hollywood, a càrrec d’un dels seus directors més insípids, Ron Howard. El film es ven sota la promesa d’una gran interpretació de Russell Crowe i de la pretesa espectacularitat de les escenes de boxa. El protagonista de Gladiator es posa en la pell de Jim Braddock, un històric campió de boxa que després de tastar l’èxit, en els anys de la depressió americana, es va veure arrossegat a la misèria absoluta. Però el seu instint de supervivència el van dur a menjar-se l’orgull per poder tirar endavant la seva família fent feines d’estibador al port, una experiència que li va servir com a entrenament involuntari i que va facilitar el seu retorn al ring i a la glòria.

El retrat d’aquest boxejador és força esbiaixat i inversemblant, ja que directament se n’obvien els «pecats» i, en canvi, s’exalten les seves virtuts fins a extrems sobrehumans. La voluntat del director en mostrar el drama humà d’aquest home exemplar és la de personificar en Braddock el valors que Howard entén com a implícits en la societat americana, com l’instint de lluita i superació personal.

Ron Howard també ha volgut dotar el film d’un cert sentit èpic, a la manera de les grans produccions de Hollywood, i ho ha fet a través de les seqüències de boxa, que estan rodades sota la clara influència, tot i que molt desdibuixada, de Toro salvaje de Martin Scorsese. Els resultats d’aquesta còpia descarada són, com el conjunt de la pel·lícula, absolutament oblidables.

Technorati Tags:

1 comentari :

Anònim ha dit...

Aquesta em feia taaanta mandra que m'esperaré a que surti en dvd o directament la descarregaré d'internet, però no tinc gaire pressa :D El tàndem Howard-Crowe em fa ràbia, i hi ha coses més interessants a la cartellera i poc temps per veure-les totes. De fet, la de "Una mente maravillosa" vaig veure-la molt després de l'estrena.

Tema a banda, suposo que aniràs a Sitges, oi? Jo encara no ho tinc clar per problemes d'horaris, pelis i entrades disponibles. Però aprofitaré per veure una mica de cinema asiàtic dins el Festival Àsia que estan fent a Barcelona aquests dies.

mcguffin