dimecres, de febrer 23

Cartells apassionants



Les polèmiques absurdes sobre els més o menys afortunats cartells dels Carnestoltes de diversos indrets (Mataró inclosa, capgrossos forever) han estat finalment escombrades per la Quaresma, que s'ha imposat victoriosa a la disbauxa carnavalesca. Set setmanes de bunyols de vent i passions teatrals. Confeso els meus pecats: no soc públic del folclore catòlic. No he vist mai la Passió d'Olesa ni la de Cervera. La d'Esparreguera, però, em crida l'atenció. Em pregunto si darrera els atrevits i trencadors (aquests si!) cartells que Olivier Grau dissenya per La Passió hi deu haver també un replantejament modern de la representació. Un sisè sentit em diu que probablement no, però tot i això, quan veig cartells com aquests em repeteixo a mi mateixa: "Esparraguera bé deu valdre una passió".